היוזמות הייחודיות המתקיימות בביה"ס

בית מדרש- אליו נכנסים תלמידינו עם בוקר ופותחים בתפילה לבורא עולם, מצטרפים הורים ואחים מהאזור כולו. התלמידים הם שמנהלים את המקום מתוך אחריות אישית, מעורבות ובגרות: שליחי צבור, בעלי קריאה, עולים לתורה וגבאי צדקה.

בבית המדרש מתקיימים לימודי חברותות מדי שבוע בהם משתתפים בצוותא הבוגרים והצעירים,לימודים בהם נידונות סוגיות העומדות במרכז הווייתנו:

גאולה, תורה, דמוקרטיה, היחס לזולת...למידה מתוך רעות ושותפות.

 

תכנית בקיאות תנ"ך בחטיבת הבנים- תכנית זו מזכה את בני החטיבה בעושר השמור לבעליו בשליטה בתנ"ך ואף זכתה להכרה על ידי משרד החינוך כשוות ערך ליחידת בקיאות בבגרות.


תוכנית חדר תנ"ך בחטיבת הבנות- אי שם ... מעבר לספרים ולכתה... מעבר לשיעורים ולהפסקה... אומרות האגדות ישנו מקום .. והוא נקרא חדר תנ"ך.

בנות החטיבה זוכות ללמוד בחדר זה תורה בדרכים מגוונות וייחודיות: בהצגה, בשירה, ביצירה, במעגלי שיח, בנגינה ועוד.


גן התנ"ך- עד לפני שנתיים נחשב אזור זה לחצר האחורית של ביה"ס שקוצים ופסולת היו מנת חלקו. תלמידי הכיתה של  גלית (ל"ל) היו שותפים בפרויקט הפיתוח והשקיעו בו שעות רבות ומשבוע לשבוע נראה שינוי. והמסר – כשרוצים ומשקיעים מצליחים לשנות, גם בני אדם יכולים להשתנות צריך להאמין ולעמול.

הגן תוכנן כגן המבוסס על צמחיית ארץ ישראלית, סביבה משלימה לחדר תנ"ך.

התלמידים לומדים את מיומנויות הגינון המגוונות: עבודה בבטון, בניית טרסות, חפירת נחל מלאכותי, שתילה, גיזום, השקיה ועוד.


תכנית קריאה – צוות הגיל הרך פיתח תוכנית קריאה ייחודית המבוססת על שיטת הקריאה של מקגינס והמותאמת לילדי החינוך הרגיל. תוכנית זו פועלת כ-6 שנים ומוכיחה יעילותה.

 

מערך החינוך המיוחד- ביה"ס הינו בית ספר אזורי, הקולט את כל ילדי הישובים בהר.

מערך החינוך המיוחד מונע ע"י הערך המרכזי של שילוב הילדים ככל שניתן בקהילת הילדים בני גילם. אנו מאמינים כי שילוב זה מקדם את הישגיהם של ילדי החינוך המיוחד ולא פחות חשוב מזה- תורם רבות לפתוח הרגישות והסובלנות של כל ילדי ביה"ס.

 לצורך זה התוכנית נעזרת בסייעות, בתוכנית טיפול אישית, בכיתת חינוך מיוחד, בפינת חי וביחידה טיפולית המורכבת משלושה חדרי טיפול: התעמלות מתקנת, קלינאות תקשורת, ריפוי בעיסוק. היחידה מבורכת במגוון עשיר של טכנולוגיה מסייעת בה יכולים התלמידים להשתמש גם בכיתת האם, דבר המאפשר להגשים את הפוטנציאל הלימודי ולהגיע לעצמאות מיריבת של כל תלמיד.

 

תוכנית קרב- בביה"ס פועלת מערכת חוגים ענפה שבמסגרתה הילדים בוחרים את החוג המועדף עליהם.תוכנית זו מהווה אחד האמצעים ליישום תפישת האנטילגנציות המרובות שעל פיה יש לתת לכל ילד ביטוי אישי בתחומי עניין ויצירה שונים ומגוונים. בין החוגים חוג צילום, תקשורת, ניווטים, שחמט, גינון, חוגי לחימה, ועוד...ביה"ס זכה במקומות ראשונים בארץ בחוג ניווט.

 

פינת החי- פינה זו מופעלת ע"י התלמידים בהדרכת מורה מלווה בכל ימות השנה כולל שבתות חגים וחופשים.. כל התלמידים רשאים לבקר בה. המחנכת גלית (ל"ל) פועלת במקום בקביעות עם כתתה.
 

התנדבות – מטרתה לעודד את התרומה האישית ואת היוזמה של התלמידים. כתה ו' בנות חונכת את בנות כתה א', בנות כתה ז' מפעילות מידי חודש את בנות החטיבה הצעירה, כמו כן מתקיימת פעם בשבוע הפסקה פעילה לכל בנות ביה"ס המנוהלת ע"י בנות כתה ו'.
 

תוכנית למצב חרום- כבי"ס הפועל באזור קו עימות פותחה בביה"ס תוכנית למצבי חרום שלצערנו מעת לעת אנו נצרכים לשימוש בה, כמו כן צוות המורים יוצא להשתלמויות בנושא ומפעיל עצמאית את המערכת בזמן אמת.

תוכנית טיולים וסיורים- תוכנית הטיולים מבקשת להביא לידי ביטוי את הקשר של תורת ישראל עם ארץ ישראל ועם ישראל, כמו כן את הקשר המיוחד שיש לנו לאזור הר חברון- ערש ההיסטוריה היהודית.

בתוכנית זו המותאמת לת"ל הכיתתית יוצאים התלמידים לכ- 6 ימי טיול בכתות היסוד ול-8 ימי טיול בחטיבות העליונות. את הטיולים מלווים הורים ע"פ מערך ידוע מראש דבר התורם לקשר בין ביה"ס להורים חלק מהטיולים הינם גיבוש ונים שמטרתם לחבר ולקשר את התלמידים בינם ובין עצמם ובין צוות ביה"ס..
 

עצוב סביבה לימודית- מרחבי חצר ביה"ס מרחיבים דעתו של אדם. אנו עסוקים בעיצוב סביבה המאפשרת אקלים חברתי בריא, המאפשרת חיי חברה ולמידה נאותים.במרחבי החצר התלמידים מוצאים מגרשי כדורגל, סלי כדורסל, מגרש מחניים, משחקי רצפה- קלאס, לוח שחמט, מתקנים, פינת חי, פינות נעימות לישיבה המאפשרות שיחה ומנוחה.

הגישה המערכתית קובעת כי סביבה אסטטית ומטופחת מעודדת התנהגות בוגרת ומאופקת, טיפוח הסביבה מצמיח מעורבות, הזדהות ואחריות של התלמיד לסביבתו.

גם מסדרונות ביה"ס מעוצבים ואסטטיים מלאי צבע ותוכן. מושם דגש על שותפות התלמידים ביצירת הלוחות ועל עיסוק בתכנים רלוונטיים הנובעים מהלמידה בכתה: כתיבה על תכנים, תוצרי חוגים, חוויות מטיולים, פעילויות הנושא השנתי ועוד...לצד כל אלה פותחה השנה תוכנית לתלמידים מצליחים במיוחד המוצאים ביטוי למידה הולך ומתואר במסדרונות .
 

תוכנית החינוך החברתי- בכל שנה נבחר ע"י צוות המורים נושא שנתי בית ספרי שמטרתו   ליצור שותפות של כל חטיבות ביה"ס השונות בנושא משותף. הנושא בא לידי ביטוי בלוחות במסדרון, בפעילות חוויתית כמו הצגה, מוזיאון, סדנאות יצירה ועוד... פעילות שיא אירוע עם הורים בסוף שנה המסכם את הנושא.
 

אירוע סיום 8 שנות לימוד- כתות ח' המסיימות את ביה"ס פועלות במהלך שלושה חודשי סוף השנה בבחירת פרויקט הסיום שלהם שאליו מוזמנים ההורים, החברים, וצוות ביה"ס. פרויקט זה מלווה ע"י צוות מורים ובראשם המחנך. את כל העבודה עושים התלמידים כשהאחריות כולה מוטלת על כתפיהם.