אישור תושב לשנת 2020- מידע לתושב

תושבי המועצה האזורית הר חברון זכאים להטבת מס בשיעור של בין 7%-12%

לאחר ההצלחה של שנה שעברה, גם השנה יונפקו אישורי תושב בצורה מרוכזת לאלו העומדים בקריטריונים כפי שנקבעו על ידי רשות המיסים.

האישור תקף לשנת המס הנוכחית ועד ל 31.3 לשנה העוקבת. לאחר 29.02.20  לא יונפקו אישורי תושב לתושבים אשר קיבלו בצורה מרוכזת.

# מי זכאי לקבלת אישור תושב בצורה מרוכזת ויזומה:

  1. בעלי תעודת זהות עם כתובת רשומה בישוב בו הם גרים
  2. בעלי נכסים אשר משלמים ארנונה וביוב
  3. שוכרים שאינם גרים ביחידות דיור  אשר חוזה השכירות שלהם בתוקף לשנה הנוכחית
  4. מתגוררים מעל שנה מלאה בישוב המזכה.
  5. הורים לילדים אשר ילדיהם לומדים במסגרות בהר חברון.

שימו לב !  על מנת ליהנות מהזכאות יש לעמוד בכל הקריטריונים במצטבר

לטופס מקוון לבקשת אישור תושבות למי שלא קיבל באופן יזום מכל סיבה שהיא לחץ כאן

 

# ילדים מגיל 21-25

נדרשים להגיש בקשה לאישור תושב באתר המועצה בצרוף המסמכים הבאים

  1. צילום ת"ז עם ספח פתוח ( לא רישיון נהיגה ולא דרכון)  עם כתובת מעודכנת למקום מגוריהם
  2. הצהרה של ההורים שאכן מתגוררים עמם – להורדת ההצהרה לחץ כאן.
  3. הצהרה של הישוב שהתושב אכן מתגורר בישוב – להורדת ההצהרה לחץ כאן.

 

#  רווקים מעל גיל 25

רווקים מעל גיל 25 אשר גרים בכתובת הוריהם נדרשים לפנות לרשות המיסים-מס הכנסה עם המסמכים הבאים:

  • טופס 1312
  • 5 דפי פירוט של כרטיס אשראי מ5 החודשים האחרונים
  • אישור שייכות לקופת חולים
  • אישור מעסיק על נסיעות תחבורה ציבורית/רכב צמוד (אם יש)
  • צילום ת"ז עם ספח פתוח עם כתובת בישוב המזכה.
  •  2 תלושי שכר

את המסמכים יש לשלוח לרשות המיסים לכתובת הדוא"ל הבאה rinatal@taxes.gov.il ולבקש לתת אישור למועצה להפקת אישור תושב בצירוף שמכם ומספר ת.ז

האישור מרשות המיסים יועבר מהם למועצה ואז יונפק האישור והמקור ישלח בדואר לבית ההורים והעתק ישלח במייל

  ללא אישור רשמי מרשות המיסים שניתן לקבל אישור - המועצה לא תוכל להנפיק אישור תושב.

 

#  מתגוררים ביחידות דיור /זוגות נשואים שמתגוררים עם ההורים

נדרשים להגיש בקשה לאישור תושב באתר המועצה

בצרוף המסמכים הבאים

  1. צילום ת"ז עם ספח פתוח ( לא רישיון נהיגה ולא דרכון)  עם כתובת מעודכנת למקום מגוריהם
  2. הצהרה של הישוב שהנכם מתגוררים בישוב – להורדת ההצהרה לחץ כאן.
  3. חוזה שכירות בתוקף לשנת הנוכחית .

שימו לב!

בעת מילוי הבקשה הנכם מצהירים כי הפרטים שמסרתם נכונים הצהרה כוזבת עלולה לגרור עמה רישום פלילי .

לטופס מקוון לבקשת אישור תושבות למי שלא קיבל באופן יזום מכל סיבה שהיא לחץ כאן


אישורי תושבות- שאלות ותשובות

מתי אקבל את האישור תושבות שלי ?

בחודש ינואר המועצה מוציאה בצורה אוטומטית ויזומה אישור תושבות לכל בית אב ( בעל ואישה )אשר עומדים בקריטריונים של רשות המיסים ושולחת את האישורים דרך מזכירות הישוב.

 

מי זכאי לקבל אישור תושבות בצורה אוטומטית?

בעלי תעודת זהות עם כתובת רשומה בישוב בו הם גרים

בעלי נכסים אשר משלמים ארנונה וביוב

שוכרים – אשר חוזה השכירות שלהם בתוקף לשנה הנוכחית

מתגוררים לפחות שנה מלאה בישוב המזכה.

 

במידה ואין לי ילדים בגילאי מערכת החינוך, האם אני זכאי/ת לקבל את האישור בצורה אוטומטית?

במידה ואין לתושב ילדים בגילאי מערכת החינוך 3-18 והוא עומד ביתר הקריטריונים, אזי הוא יקבל את האישור בצורה אוטומטית.

 

למי אני יכול/ה לפנות במידה ולא קיבלתי אישור תושבות באופן אוטומטי?

במקרה בו תושב לא קיבל אישור תושבות בצורה אוטומטית, עליו להגיש בקשה דרך אתר המועצה בצרוף צילום ת"ז עם ספח פתוח ואנו נבדוק מדוע לא קיבל ובמידה והתושב עומד בכל הקריטריונים ישלח האישור בדואר.

 

האם ניתן להגיש בקשה לאישור תושבות באמצעות הטלפון או המייל?

ניתן להגיש בקשה אך ורק באמצעות אתר המועצה / אפליקציית הר חברון

 

במידה ואני גר בשכירות כדייר משנה ביחידת דיור האם אקבל את אישור התושבות באופן אוטומטי?

לא, תושבים ששוכרים דירה ואינם משלמים ארנונה וביוב למועצה מתבקשים לפנות ישירות לרשות המיסים

 

במידה ואני רוצה לקבל העתק של אישור תושב שהונפק לי השנה או בשנים קודמות, האם זה עולה לי כסף?

כן , במידה והונפק אישור בצורה יזומה , העתק נוסף מחויב בתשלום בסך 15 ₪

 

במידה ואני גר עם ההורים , האם אני זכאי לאישור תושב?

תלוי – במידה והינכם רווקים אשר גרים עם ההורים ואתם בגילאי 21-25  ועובדים יש להגיש טופס בקשה באתר בצרוף ת"ז עם ספח פתוח ואנו נבחן את הבקשה ובמידה ונאשר האישור יישלח במייל .
במידה והינכם רווקים מעל גיל 25 /נשואים שחיים עם ההורים /סטודנטים יש לפנות ישירות לרשות המיסים .